Peygamber Sevdalıları Vakfı Yarışma Komisyonu tarafından
yapılan yazılı açıklamada, “Değerli Peygamber Sevdalıları, Allah Resulü’ nün
(Sallallahu aleyhi vesellem) örnek hayatını bilmek ve anlamak, O’nu evlerin ve
hayatın gündeminin merkezine yerleştirmek gayesiyle, bir yarışmayı daha
gerçekleştirdiğimiz için Allah’a (Celle Celaluhu) hamd ediyoruz. Peygamber
Sevdalıları Vakfı olarak emeği geçen tüm kardeşlerimize teşekkür ediyor yüce
Rabbimizden her daim hayatımıza istikamet vermesini niyaz ediyoruz.”
ifadelerine yer verdi.
Yarışmayla ilgili itirazların değerlendirildiği belirtilen
açıklamada, “Tüm yarışmacıların kazançlı çıktığı bu yarışmanın da, bir kısım
soruları ve verilen cevap seçenekleri her sınavda olduğu gibi-bazı itirazları
beraberinde getirmiştir. Gönderilen maillerde itiraz konusu edilen sorular ve
bu itirazlar neticesinde yaptığımız değerlendirmeler aşağıda toplu bir şekilde
verilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda şartnamede belirtilen kuralları
ihlal ettiği belirlenen kişilerin sonuçları yarışma komisyonumuzca iptal
edilmiştir. Maksadımızın halisen rızayı ilahi oluşunun, kardeşlerimizin gözünde
kusurlarımızı örtmesi dileğiyle.” denildi.
Peygamber Sevdalıları Vakfı Yarışma Komisyonu tarafından
yarışmacıların itirazlarına ilişkin yapılan tüm değerlendirmeler ise şöyle:
4. Kategori
4.Kategori 2.soru: Paragrafı bir bütün olarak almak gerek ve
bütüne bakıldığında da yapılan hakarete karşı şecaatle karşı duruş ve ardından
geri adım söz konusudur.
4.Kategori 17.soru: Verilen ayetin Hendek Savaşından
bahisten sonra verilmesi ayetin Hendek üzerine indiğini gösterir. Uhud’dan daha
çok bahsedilmiş olması bu sonucu doğurmaz.
4.Kategori 30.Soru: Bir gün oruç tutup bir gün yeme ile gün
aşırı oruç tutmak veya iki günde bir oruç tutmak arasında anlam itibariyle
hiçbir fark yoktur.
4.Kategori 33.Soru: Sorularda ve cevaplarda kitaptaki
ifadelere bire bir uygunluk aranmaz. Kitaptaki manayı desteklemesi ve aykırı
düşmemesi yeterlidir. Paragrafta verilenlerin "İsar" bölümünde
geçtiği doğrudur. İsar, başkasını kendine önceleme anlamındadır fakat İsarın da
sebepleri olduğu unutulmamalıdır. Yani bir insanın başkasını önceleme nedeni
bazen yetimlik olabilir bazen de ilimle meşgul olma gibi bir neden olabilir.
Ashab-ı Suffe'nin ilim ehli olduğu aşikârdır ve onların önceleme nedeni ilimle
uğraşıyor olmalarıdır. Yoksa ihtiyaç sahibi başkalarının da olduğu
unutulmamalıdır. En azından diğerleri arasında neden Ashab-ı Suffe'yi
öncelediği sorulduğunda rahatlıkla ilimle meşgul olmaları cevabı verilebilir.
4.Kategori 43.Soru: Paragrafta insanların iman etmeyişinin
Efendimiz (Sallallahu aleyhi vesellem) 'i kederlendirdiğine vurgu
yapılmaktadır. Bu durumu B şıkkında verilen "inanmadıkları için neredeyse
kendini harap edişi" daha net karşılamaktadır. D şıkkında ise
Efendimiz(sav)' i üzen, insanların söyledikleridir. Her ne kadar
söylediklerinde yalanlama ve doğal olarak inanmama anlamı olsa da soru
kökündeki "daha uygun" ifadesi gereği cevap B seçeneğidir.
4.Kategori 55.Soru: Hakemlik her ne kadar kapıdan ilk giren
kişi olması şartına bağlanmışsa da kim gelirse gelsin hakem olarak kabul
edilecekti denilemez. Dolayısıyla hakemliğinin kabulü güvenirliği ile de alakalıdır.
Ancak D seçeneğinde Efendimizin müşriklere taviz verdiği bilgisi kabul
edilemeyeceği gibi taviz vermenin eminlik ile de hiç bir ilgisi yoktur.
4.Kategori 58.soru: Soru kökünde "Efendimizin ahlakını
genel çerçevesiyle tanımak" ibaresi var. Düşmanların tanıklığı güvenirliği
veya doğru sözlülüğü gibi alanlarda olur. Ama dostları ahlakının her yönüne
vakıf olup daha kapsamlı bilgi verebilir. Ayrıca düşmanlarının anlattıkları
seçeneği doğru kabul edilemez çünkü bu durumda düşmanın her zaman doğruyu söylediği
gibi bir kabul söz konusu olur ki aksi de yani düşmanlarının olumsuz yargıları
da olduğu unutulmamalıdır.
4.Kategori 62.Soru: Soruda bir okuma parçası verilmiş olup,
Verilen okuma parçasındaki altı çizili kısımda, “Peygamber Efendimiz (sav)
hakkında anlatılmak istenen en kapsayıcı ifade aşağıdakilerden hangisidir?”
diye sorulmakta idi. Bu soruda sisteme sorular eklenirken altı çizili kısım
olmadığından sorunu İPTAL edilmesine karar verilmiştir.
4.Kategori 71.Soru: Doğru cevap B seçeneği olarak düzeltilmiştir.
3. Kategori
3.Kategori 12.Soru: Ashab-ı Suffe'nin sorunlarına öncelik
vermek istenmesi sadece maddi durumlarının kötü olması değildir. Mesele sadece
maddi durum olsa idi kimliklerine vurgu yapılmazdı. Özellikle isim verildiğine
göre kimlik de önemlidir. Şöyle de düşünülebilir: Herhangi bir yardımda
önceliğin üniversite öğrencilerine verilmesi eğitime verilen önemden
kaynaklanır. Yoksa aynı maddi imkânsızlıklarda başkalarının da bulunması pekala
mümkündür. Vurgu öğrenciliğe yapılınca eğitimin de önemsendiği anlaşılır. Diğer
taraftan Bedir Yetimlerini öncelemesi de illa maddi durumla izah edilmez. Bedir
asabının değeri ve onların emanetleri olmasına verilen değer de etkilidir
elbette.
3.Kategori 53.Soru: Doğru cevap "E" seçeneği
olarak düzeltilmiştir.
2. Kategori
2.Kategori 8.Soru: Doğru cevap “C” seçeneği olarak
düzeltilmiştir.
2.Kategori 30.Soru: Her ne kadar kaynak eserimizde Hz.
Ebubekir’in gayretleriyle Müslüman olanlar içerisinde Ebu Ubeyde B. Cerrah
geçmese de diğer kaynaklarda geçtiğinden sorunun iptal edilmesine karar
verilmiştir.
2.Kategori 40.Soru: Soruda bir tablo ve tabloda,
“Peygamberimiz aleyhissalatü vesselam ile ilgili yukarıda verilen bilgilerin
doğru eşleştirildiği seçenek aşağıdakilerden hangisidir?” diye sorulmakta idi.
Ancak cevap şıklarında doğru cevap olmadığından 40. Sorunun İPTAL edilmesine
karar verilmiştir.
2.Kategori 47.Soru: Doğru cevap “A” seçeneği olarak
düzeltilmiştir.
2.Kategori 49.Soru: Soruda “Peygamber Efendimiz’in
(Sallallahu aleyhi vesellem) Taif yolculuğu ile ilgili yukarıda verilen bilgi
cümlelerinin kaç tanesinde yanlışlık yapılmıştır?” diye sorulmakta idi. 49.
Sorunun cevabı tekrar kontrol edilmiş olup, cevap anahtarı “C” olarak
düzeltilmesine karar verilmiştir. HABER MERKEZİ
0 yorum