Fetva Kurulu, altın ve gümüşün salt ziynet için kiralanabileceğini,
ticaret ve yatırım amacıyla kiralanmasının ise faizin hileyle kamufle edilmesi
olduğunu belirtti.
İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu, "Altın veya gümüş kiralamak caiz
midir?" sorusuna yanıt verdi. Fetvada, şu ifadelere yer verildi: “"Altın
ve gümüş olsa dahi ziynet eşyalarının belirli bir ücret karşılığında
kiralanması caizdir. Bu durumun faizle bir ilişkisi yoktur (Nevevî, El-Mecmu’
VII, 91). Yalnız asıl itibariyle mubah olan bu muamele, düğün esnasında gelin
tarafını kandırmak veya İslam’ın uygun görmediği gösteriş ve şatafat için
olmamalıdır. Altın ve gümüş salt ziynet için kiralanmalıdır. Ticaret ve yatırım
amacıyla kiralanması faizin hileyle kamufle edilmesidir. Zira kira akdi, malın
(altının) menfaatinin satılmasıdır. Ziynet için olmayan -sözde- kira
uygulamalarında malın menfaati değil bizzat kendisi satılmaktadır ki bu durumda
"sarf" akdinde dikkat edilmesi gereken şartlara (peşin satış) riayet
edilmediği takdirde faiz gerçekleşmiş olur." HABER MERKEZİ
0 yorum