Batman Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Mehmet Sıddık
Çiftçi, yaptığı yazılı açıklamada, esnaf ve sanatkârın kira, vergi, sigorta
gibi önemli ödemelerini unutarak, yüklü miktarda gelen elektrik faturalarını
ödemenin derdine düştüğünü bildirdi.
Elektrik fiyatlarına yapılan zamların zaten ayakta durmakta
zorlanan esnafın belini büktüğünü belirten Çiftçi, esnafın ve sanatkârın
çığlığına kulak verilmesini, elektrik zammının geri çekilmesini istedi.
Çiftçi, geçen yıl gelen faturalar ile şimdiki faturalar
arasında 5-6 kat fark olduğunu aktararak, daha önce 12 bin lira gelen iş
yerlerine ise 72 bin lira fatura geldiğine dikkat çekti.
“ESNAF DÜKKAN KAPATIRSA HEPİMİZ ZARAR EDECEĞİZ”
Çiftçi, “Esnaf çok zor durumda… Elektrik faturalarını mı
ödeyecek sigorta parasını mı ödeyecek artan maliyetler ve yükselen fiyatlar
karşısında mal mı alacak? Dükkân sahipleri yükselen enflasyon karşısında
kiraları artırmak istiyor. Esnafımız ne yapsın? Dükkânını mı kapatsın? Peki, bu
çözüm müdür? Elbette değildir. Esnaf dükkânını kapatırsa işsizler ordusu
artacak ve dükkânlar boş kalacak, hep beraber zarar edeceğiz. Böyle olursa
hükümet de, dükkân sahibi de esnaf da zarar edecek, yani hepimiz zarar
edeceğiz. Çünkü hepimiz aynı gemide yol almaktayız.” ifadelerini kullandı.
“Esnaf fahiş elektrik faturalarıyla nasıl mücadele edecek?”




