Söğüt yaptığı açıklamada, “696 sayılı KHK ile kamuda taşeron şirketler
bünyesinde çalışmakta olan işçilerin, sürekli kamu işçisi kadrolarına ve işçi
statüsüne geçiş işlemleri 02.04.2018 tarihi itibariyle tamamlanmıştı. Kadroya
ve işçi statüsüne geçişi yapılan işçilerin ücret ve sosyal hakları, Yüksek
Hakem Kurulu tarafından 2016 yılındaki enflasyon verilerine göre belirlenmişti.
TUİK tarafından 2018 yılı enflasyonu (TÜFE oranı) %20,30 olarak açıklandı. Bu nedenle çalışanların satın alma gücü
azaldı. Hükümetimizin, el emeğinden başka sermayesi olmayan emekçilerimizi enflasyon
karşısında ezdirmeyeceği kararlılığına dayanarak, taşeron şirketlerde
çalışmakta iken sürekli işçi kadrosuna geçen çalışanlar ile halen KİT’lerde
çalışıp da kadro alamayan çalışanların enflasyon karşısında korunmasını
taleplerimizi yineliyoruz.” Dedi.
Emekçilerin taleplerine olumlu yanıt verilmesini isteyen Söğüt, “Bu
kapsamdaki çalışanların çok büyük talep ve beklentileri bulunmaktadır.
Üyelerimiz bu taleplerini dilekçe göndermek şeklinde demokratik yöntemlerle
ortaya koymaktadırlar. Mahalli seçimler sürecinde olduğumuzun altını çizerek,
emekçi kardeşlerimizin, bu haklı ve yerinde taleplerine olumlu bir karşılık
verilmesinin önemine vurgu yapmak istiyoruz.2018 yılında kamu görevlilerinin
mali ve sosyal haklarında yapılan artışlar, Kamu Görevlilerinin Geneline ve
Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2018 ve 2019 Yıllarını
Kapsayan 4. Dönem Toplu Sözleşme ile belirlenmiştir.” İfadelerini kullandı.
Yüzde 20-30 civarında zam istediklerini belirten Söğüt, “Bu toplu iş
sözleşmesine göre belirlenen ücret zamlarına geriye dönük altı aylık enflasyon
farkı eklenmiştir. Bu şekilde, 2018 ve 2019 yılında yapılan zamlar ile kamu
çalışanları enflasyon karşısında korunmuştur. Bu nedenle, bizde Sendikamız HİZMET-İŞ
olarak, işçilerin ücret ve sosyal haklarında artan enflasyon karşısında TUİK
tarafından 2018 yılı enflasyonu (TÜFE oranı) %20,30 oranında artış / zam
yapılmasını talep ediyoruz. “ dedi.
RECEP FIRAT
Muhabir: Editör Gümüş




