Batman Medya Mensupları Cemiyeti
(BAMMED) Başkanı M. Salih Özcan, yönetim kurulu üyeleri Yılmaz Aydın, M. Fatih
Akgül ve Murat Fırat, Vali Hulusi Şahin'i makamında ziyaret ettiler.
Sıcak bir ortamda geçen ziyaret
esnasında Vali Şahin Batman'ın çözüm bekleyen sorunları ve önemli projeleriyle
ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Uyuşturucunun çağın vebası
olduğunu belirten Şahin, bu konuda Narkotimler kurarak Batman'da uyuşturucuyla
ciddi mücadele edeceklerini söyledi.
500 yataklı hastaneyi Batman'a
kazandırmak için çalışmalarının sürdüğünü vurgulayan Şahin, Hasankeyf ile
ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
Şahin, ikinci OSB'nin kurulması,
tekstil sektörünün daha da gelişmesi, Esentepe Cami Projesi, Batman Çayı'nın
ıslahı ve kenarının rekreasyon alanına çevrilmesi, Zilek Suyu, İluh Deresi'nin
ıslahı ve hava mânia sorunu ile ilgili de konuştu.
"UYUŞTURUCU ÇAĞIMIZIN BÜYÜK
BİR BELASIDIR"
Şahin, "Genel olarak suç
konusunda Batmanımız huzurlu bir şehirdir. Bunda hem şehrimizin sakinlerinin
hem de güvenlik güçlerimizin payı var. Hepsine teşekkür ediyorum. Uyuşturucu
çağımızın vebası, büyük bir beladır. Ben İstanbul'dan geldim, sıkıntıları çok
iyi biliyorum. Batman'da da bu hususta çok yoğun bir çaba içerisindeyiz.
Gençlerimizi zehirleyecek bu uyuşturucu belasını şehrimizden uzak tutmak için
çok yoğun bir çaba içerisindeyiz. Yakında bunun somut örneklerini göreceksiniz.
Narkotimler kuracağız. Çok da görünür olacağız. Bunun dışında bilinçlendirme
çalışmalarını hızlı bir şekilde yapıyoruz. Okullarımızda, mahallelerimizde her
ortamda uyuşturucuya karşı farkındalığı geliştiriyoruz." dedi.
"500 YATAKLI HASTANEYLE
CİDDİ ANLAMDA RAHATLAMA SAĞLANACAK"
Batman'da yapılacak yeni
hastanelerle birlikte sağlık alanında ciddi rahatlamanın olacağını aktaran
Şahin, "Kadın doğum hastanemizin inşaatı hızla devam ediyor. Önümüzdeki
haziran ayının sonunda bitecek. Onun devreye girmesiyle önemli bir rahatlama
sağlanacak. Özel hastanelerimiz sağlık yönünden geniş bir kapasite imkânı
sağlıyor. Kamu yatak kapasitesini desteklemeye ihtiyacımız var. Kamu
hastanelerimiz son derece iyi, kaliteli hizmet veriyorlar. Çok başarılı
doktorlarımız var. Çok önemli ameliyatları, operasyonları Batman’da
yapabiliyoruz. Sadece Batman’a değil, Batman dışına ve çevre illere, hatta
çevre ülkelere sağlık hizmetleri verebiliyoruz. Nitelikli yatak kapasitesi yönünden,
kamu hastaneleri kapasitesi yönünden eksiklerimiz var. Bu konuda çalışmalarımız
devam ediyor. Kamuoyunun merakla beklediği 500 yataklı devlet hastanesi
konusunda da çalışmalarımız devam ediyor. Bakanlığımız nezdinde Sayın
Bakanımız, Bakan Yardımcılarımız, Genel Müdürlerimiz ile Cumhurbaşkanlığına
bağlı strateji ve bütçe başkanlığı nezdinde girişimlerimiz devam ediyor. Bu
hususta milletvekilimizin de çabaları var. Olumlu yönde gidiyor. Bir aksilik
olmazsa 2019'un sonunda ihale edecek seviyeye geleceğiz. Şu anda onay
aşamasındadır. O da geldiği zaman çok ciddi anlamda bir rahatlama
sağlayacağız." ifadelerini kullandı.
"ARTUKLU KÖPRÜSÜ'NÜ SU
ALTINDA SERGİLEYECEK FORMÜLLERİN ARAYIŞI İÇERİSİNDEYİZ"
Yeni Hasankeyf'e bu yaz sonunda
kavuşmayı düşündüklerini belirten Şahin, şunları söyledi: "Hasankeyf sular
altında kalıyor. Hasankeyf bitiyor.' Böyle bir algı var, bu çok yanlış bir
algıdır. Tam tersi Hasankeyf'teki tarih DSİ'nin yapmış olduğu baraj
çalışmasının fırsatıyla aslında tekrar ayağa kaldırılıyor. Çünkü çoğu
bakımsızlıktan yıkılacak vaziyetteyken samanlık, ahır ve kümes olarak
kullanılan o tarihi eserlerin çoğu çok başarılı bir çalışmayla taşındı.
Taşınmayan bir Artuklu Köprüsü kaldı. Artuklu Köprüsü'nü de su altında mevcut
haliyle sergileyecek formüllerin arayışı içerisindeyiz. Öylece ilimizde bütün
tarihi eserlerin elden geçirildiği belli bir kompozisyon ve senaryo dâhilinde
hazırlandığı ve bir gölün etrafında serpiştirildiği çok güzel yeni Hasankeyf'e
bu yaz sonunda kavuşacağız diye düşünüyorum."
"HASANKEYF’İ BÜTÜN DÜNYAYA
TANITACAĞIZ"
Hasankeyf'in eskisinden çok daha
güzel olacağının altını çizen Şahin, "Büyük bir tanıtım atağına
hazırlanıyoruz. Hasankeyf’i bütün dünyaya tanıtacağız. Yeni haliyle Hasankeyf'i
birde böyle görün diyeceğiz. Göl kenarında muazzam tarihi eserleri iyi
hazırlanmış bir kompozisyon ile sunacağız. Hasankeyf’te aynı zamanda
vatandaşlarımızın turistlerimizin zaman geçirebileceği yeni atraksiyonlar
arayışı içerisindeyiz. Yatak kapasitesini artıracağız. Bu hususta müteşebbislerimizin
girişimcilerimizin, turizm sektöründeki yatırımcılarımızın da bölgeye ilgisini
bekliyoruz. Gerçekten Hasankeyf çok güzel olacak. Zaten güzel, daha da güzel
olacak. Hasankeyf'te kaybedilecek bir şey yok, tam tersi göl kazanacağız. Gölün
yanında tarihi eserlerimiz olacak. Bunun güzel örnekleri mesela Kekova'da
vardır. Müthiş bir manzarası var. Ona benzer bir yapıyı da biz burada
düşünüyoruz." diye konuştu.
"İKİNCİ OSB'YE YÖNELİK
ÇALIŞMALARIMIZ SÜRÜYOR"
Organize Sanayi Bölgesi (OSB) ile
ilgili de bilgi veren Şahin, çok sayıda yatırımcının yer beklediğini kaydetti.
Batman'daki girişimcilik ruhunun
kendisini mutlu ettiğine işaret eden Şahin, Batmanlıların üretimi seven,
üretmeyi bilen insanlar olduğunu dile getirdi.
İkinci Organize Sanayi Bölgesi
için çalıştıklarını vurgulayan Şahin, konuşmasına şöyle devam etti:
"Organize Sanayimiz şu an itibarıyla tam dolu çalışıyor. Çok sayıda da iş
adamı bizden sanayi parseli talep ediyor. Bu talepleri biz karşılayamıyoruz. Bu
konu hem güzel hem de bir taraftan da üzücüdür. Bizden önceki dönemde iki tane
gelişme alanı belirlenmiş 6. ve 7. etap olarak bununla ilgili eksiklikleri
tamamlayacağız. Bu genişlemenin birinci bölümü (6. etap) 630 dönüm, ikincisi de
(7. etap) bin 370 dönüm, toplam 2 bin dönüm bunlarla iğli çalışmalar hızlı
devam ediyor. Çalışmaları Bakanlık nezdinde takip ediyoruz. İlk 630 dönümlük
sanayi parsellerimizin altyapı çalışmalarına kısa zamanda başlayacağız. Bu yaz
sanayicilerimize bu parselleri verebileceğimizi umut ediyoruz. Hazırlıklarımız
bu yöndedir. Fakat bu 2 bin dönümü devreye soksak yine sanayicimizin talebine
yetişemeyeceğiz. Dolayısıyla bu şehrin mutlaka ikinci OSB'ye ihtiyacı var. Bu
hususta da çalışıyoruz. Hazırlıklarımızı yapıyoruz."
"TEKSTİLİN DAHA DA GELİŞMESİ
İÇİN KOMİSYON KURDUK"
Batman'ın tekstil alanında daha
da gelişmesi için komisyon kurduklarını aktaran Şahin, "Ayrıca tekstil
konusunda bu şehir temayüz etmiş bir şehirdir. Tekstilci dostlarımıza da sanayi
parsellerini yetiştirme konusunda çalışma yapıyoruz. Tekstili sanayinin dışında
tutmamın sebebi tekstilin temiz bir sektör olmasındandır. Organizenin içinde
olmak zorunda değildir. Daha hızlı çözümler bulabilir miyiz diye araştırıyoruz.
Bu hususta bir komisyon kurduk. Komisyonumuz, Türkiye'deki iyi örnekleri
araştırıyor. Yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bir formül bulacağız, yani bir
çalışma yöntemi belirleyip sanayicimizin, tekstilcimizin ihtiyacı olan sanayi
parsellerini yetiştirmek için hızlı bir çözüm arıyoruz." açıklamasında
bulundu.
"ESENTEPE CAMİSİYLE İLGİLİ
BİR SORUN YOK"
Esentepe Cami Projesiyle ilgili
çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Esentepe
Camisiyle ilgili bir sorun yok. Bunu özel bir şirketimiz üstlendi zaten. Sadece
mimari proje konusunda bir tereddüt var. Üç tane mimari proje var. Bu projelerden
bir tanesi beğenilecek ve uygulanacak. Bunu Sayın Cumhurbaşkanımıza arz
edeceğiz. Onun da talimatları doğrultusunda proje uygulanacak. Esentepe
projesinde sadece cami yok. Orası çok geniş bir alan, orada çok büyük bir
rekreasyon alanı, bir yeşil alan, bir yaşam alanı çıkıyor. O da şehre katılacak
böylece çok güzel olacak."
"BATMAN ÇAYI ETRAFI
REKREASYON ALANI OLACAK"
Yapılacak büyük projelerle
Batman'ın yeşil alan sorununun kısmen giderileceğini belirten Şahin, şehrin bir
yeşil alana, rekreasyon alanına ihtiyacının olduğuna işaret etti.
Şehrin her geçe gün büyüdüğünü ve
yaşam alanlarına ihtiyacın olduğunu kaydeden Şahin, "Eski stadın yerinde
büyük bir millet bahçesi ihalesi yapıldı. Çok da güzel bir şey olacak. Ama tabi
ki yetmez, daha da yapmak lazımdır. En önemli proje en mega proje Batman'a
yapabileceğimiz en güzel hizmetlerden bir tanesi Batman Çayı rekreasyon
alanıdır. Bu hususta da çalışıyoruz. Devlet Su İşlerinin Batman Çayı Islah
çalışmaları devam ediyor. O çalışmaların tamamen bitmesini beklemeyeceğiz.
Bunlar setleri tamamladılar. Bize artık çalışmaya başlayabilirsiniz dediler.
Oradan devletin tasarrufu altında olacak epey bir yer çıktı. Onların tapuya
tescillerini yapıyoruz. 800 dönümden bahsediliyor ve bu ciddi bir rakamdır.
Köprüden kuzeye doğru bir bant şeklinde olacak. Bunun bir kısmı belediyenin
hudutlarında bir kısmı Özel İdarenin hudutlarındadır. Birbirine entegre bir
proje planlıyoruz. Belediye kendi payını, özel idare olarak biz de kendi
payımızın altyapısını hazırlayacağız." dedi.
"İLUH DERESİ BİR KENTSEL
DÖNÜŞÜM MESELESİDİR"
Kurulduğu günden beri Batman'ın
en büyük sorunlarından biri olan İluh Deresiyle ilgili de konuşan Şahin,
şunları söyledi: "İluh Deresi, bir dere ıslah projesi değildir. Oranın
dere ıslahı yapılmış, orası bir kentsel dönüşüm meselesi ve bu kentsel dönüşüm
açısından da çok büyük meblağlar tutan büyük bir proje, büyük bir iştir. Şu
aşamada bununla ilgili arkadaşlarımız bir miktar çalışıyorlar ama bu husus daha
zaman isteyen uzun vadeli bir süreçtir. Bu şehrin kanalizasyon suyunun, katı
atıklarının mutlaka arıtılıp çevreye zarar vermeden deşarj edilmesi lazım. Bu
hususta belediye başkanımız ile görüştüğümüzde kendisi projelerinden bahsetti.
Bir çalışma içerisinde olduklarını biliyorum."
"ZİLEK SUYU EN ÖNCELİKLİ KONULARIMIZDAN
BİR TANESİDİR"
Batman'ın en önemli projelerinden
birinin Zilek suyu olduğunu dile getiren Şahin, "Devlet Su İşleri, Zilek
kaynak suyu ile alakalı kuyuları kurtarma çalışmaları yapmış, kuyular
kurtarılmış. İsale hattı var, yapılacak. Bununla ilgili de hazırlıklarını
yapmışlar. 2019 yılı programına teklif etmişler. Fakat program şu an tasarruf
tedbirlerinden dolayı henüz netleşmedi. Fakat en öncelikli konularımızdan bir
tanesidir. Devlet Su İşleri Genel Müdürümüz de Zilek suyunun ne kadar önemli
olduğunun farkındadır. İki önemli proje biri Zilek biri de Batman Çayı'nın
ıslahının devamıdır. Bunlarla ilgili ödenekler açılacak diye umut
ediyoruz." şeklinde konuştu.
"BİZ HAVA MÂNİA
TAKILACAĞIMIZA İMAR KONUSUNDA BİR AÇILIM SAĞLAYALIM"
Batman'ın imar konusunda bir
açılım sağlaması gerektiğini söyleyen Şahin, son olarak şunları kaydetti: "Ben
dikine değil de yatay şehir büyümesini çok daha sağlıklı olacağını düşünen, bu
konuda Cumhurbaşkanımızın da direktiflerinin bu yönde olduğunu bilen bir insan
olarak şunu söylüyorum. Biz hava mâniaya takılacağımıza imar konusunda bir
açılım sağlayalım. Şehrin imar sorunlarını aşarsak şehre bir genişleme imkânı
sağlarız. O zaman müteahhitlerimizin ihtiyacı olan yeni inşaat alanlarını
dikine değil enine olarak, yatay olarak kendilerine sunarız. O zaman daha güzle
bir şehrimiz olur."
Muhabir: Editör Gümüş




