Mesajda şu ifadeler kullanıldı: “Yapılan çalışmalarda fazla tuz tüketiminin sağlığımıza zarar verebileceği ve kalp krizi ve felç nedeniyle gereksiz ölümlere yol açabileceği kanıtlanmıştır. Bu nedenle tuzun azaltılması politikası dünya çapında halk sağlığını iyileştirmek için uygun maliyetli bir strateji olarak kabul edilmektedir. Bakanlığımız tarafından da Tuz Azaltma Programı uygulanmakta “Daha az ama iyotlu tuz” kullanımı için çalışmalar yapılmaktadır. Dünya Sağlık Örgütü günlük kişi başı tuz tüketimini 5 gramın altında önermektedir ve bu miktar bir tatlı kaşığına denk gelmektedir. Günlük olarak tüketilmesi önerilen bu miktar; gün içinde tüm besinlerimizle aldığımız tuzu (sodyumu) da kapsamaktadır. Ev yapımı yemeklere lezzet katmanın tek yolu büyük bir tutam tuz gibi görünebilir, ancak yiyeceklerinizin daha fazla lezzetli olmasını sağlamanın pek çok başka yolu var. ”Açıklamanın devamında şu tavsiyelerde bulunuldu:
*Yemeklerde
tuz yerine; limon, maydanoz, dereotu, soğan, sarımsak, sirke ve çeşitli
baharatlar gibi diğer lezzet arttırıcıları kullanmak,
*Salamura ürünlerin tuz içeriğinin azaltılması için
suda yıkama ve bekletme gibi işlemler uygulamak,
*Yüksek miktarda tuz içeren besinleri daha az
tüketmek,
*Yemekleri hazırlarken, pişirirken ve tüketirken
daha az tuz kullanmak,
TUZ ALIŞKANLIĞIMIZI DEĞİŞTİRELİM
Tuz kullanımının azaltılması gerektiğinin belirtildiği açıklamada, “Tuz alışkanlığını azaltarak sağlığımızı iyileştirmek için herkesin uygulayabileceği basit ve etkili bir tema seçilmiştir. ‘Tuz Alışkanlığımızı Değiştirelim’! Hepimizin daha uzun ve daha sağlıklı yaşayabilmemiz için tüm yiyecek endüstrisinden yüksek tuz kullanım alışkanlıklarını bırakmalarını istemeyi, takip etmeyi tüm toplum ve politika düzenleyiciler olarak görev haline getirmeliyiz. Batman İl Sağlık Müdürlüğü sağlık ekipleri tarafından 14-20 Mart Tuza Dikkat Haftası boyunca tüm sağlık kuruluşlarında toplumun bilinçlendirilmesine yönelik farkındalık etkinlikleri yapılacaktır.” Denildi. VEYSİ GÜLTEKİN





