Toplantı kapsamında kurumlar arası koordinasyonun artırılması amacıyla şu kararlar alındı:
· İş Birliği Protokolü: Batman Belediyesi ile ilçe ve belde belediyeleri arasında imzalanan "5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu Kapsamında İş Birliği Protokolü"nün, tüm belediyeler tarafından eksiksiz şekilde uygulanması kararlaştırıldı.
· Sıcaklık Tedbirleri: Batman Belediyesi Bakım, Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi bünyesindeki doğal yaşam alanında bulunan sahipsiz hayvanların yaz sıcaklarından olumsuz etkilenmemesi için gölgelik alanların artırılması ve fiziki koşulların iyileştirilmesi yönünde ilave tedbirler alınması benimsendi.
"Hedefimiz Hayvan Sağlığı ve Vatandaş Güvenliği"
Toplantıda konuşan Batman Valisi Ekrem Canalp, yürütülen çalışmalara ilişkin şu ifadeleri kullandı:
"Hayvanların konforunu da en az insanların konforu kadar önemsiyoruz. Medeniyet; sadece şehirler inşa etmekle değil, o şehirde yaşayan tüm canlıların yaşam hakkını koruyabilmekle ölçülür. Bu anlayışla Batman'da sahipsiz hayvanlarımız için modern bakım ve rehabilitasyon merkezleri kuruyor, doğal yaşam alanlarını her geçen gün daha nitelikli hale getiriyoruz. Hedefimiz; hem hayvanlarımızın sağlıklı, güvenli ve doğal koşullarda yaşamalarını sağlamak hem de vatandaşlarımızın huzur ve güvenliğini en üst seviyede korumaktır."
Geniş Katılımlı Kurul Toplantısı
Toplantıya kamu kurumlarının yöneticileri ile sivil toplum ve meslek odası temsilcileri katıldı. Katılımcılar arasında; Vali Yardımcısı Mehmet Ali İmrak, DKMP Müdürü Eyüp Yıldırım, İl Tarım ve Orman Müdürü Necdet Tuncer, Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Muzaffer Özkan, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Murat Solmaz, İl Milli Eğitim Müdürü Yaşar Ciğer, İl Müftüsü Ahmet Durmuş, Batman Belediyesi Veteriner İşleri Müdürü Onur Kılıç, Veteriner Hekimler Odası Başkanı Abdullah Yamaç, Batman Barosu Temsilcisi Av. Esra Oran ve HAYTAP İl Temsilcisi Mehmet Güner yer aldı.

