Dünyaya son iki yılda damga vuran pandemi, kuraklık, kıtlık
riski, enerji krizi, tedarik sıkıntıları ve son
olarak Rusya-Ukrayna savaşı, küresel çapta enflasyonun yükselmesine
yol açtı. Bu sürecin bir süre daha devam etmesi beklenirken, ücretler de yüksek
enflasyon karşısında gün geçtikçe eriyor. Bunun önüne geçilmesi için asgari
ücrette % 20’lik bir artış olması bekleniyor.
Devletler, hükûmetler ve şirketler; vatandaşları ve
çalışanları enflasyona ezdirmemek için ciddi oranlarda maaş zammına
gittiler. Türkiye'de de 2022 itibarıyla asgari ücrete, yüzde 50 gibi son
yıllarda görülmemiş oranda zam yapıldı.
Ancak yeni yılda da savaş, gıda ve enerji krizi başta olmak
üzere enflasyonu tetikleyen unsurlar devam ediyor. Bu yıl Türkiye'de de enflasyonun
yüzde 40 ve üzerinde olması bekleniyor. Hâl böyle olunca "asgari
ücrette yarıyıl zammı" beklentisi kuvvetlendi.
Önceki akşam bir TV kanalında konuyla ilgili açıklamalarda
bulunan AK Parti Grup Başkanvekili Cahit Özkan, "Asgari ücrete yılda
iki defa zam getirilmesi konusunu Cumhurbaşkanımız zaten ifade etmişti. Bu
yapılabilir. Şu anki mevzuat gereği yılda bir defa yapılıyor ancak bunu
değiştirmek mümkün. Aklımızda var. Zamanı geldiğinde, bir yıl geçmesi
beklenmeksizin zam yaparız. Vatandaşı enflasyona ezdirmeyeceğiz. Maliyet artışı
mı var? O zaman vatandaşımızın gelirinde de artışı sağlayacak tedbir ve
kararları alacağız" diye konuştu.





